Menu
Menu

Oplossing voor een hoog olieverbruik bij Audi TFSI-motoren

Ben je in bezit van een Audi met een 1.8 TFSI-motor of 2.0 TFSI-motor en is het olieverbruik ongewoon hoog? Dan zijn er waarschijnlijk problemen met de olieschraapveren van de zuigers. Dit is een berucht probleem bij Audi waar veel autobezitters mee te maken krijgen. Multimerk lost dit olieprobleem op. Direct meer informatie? Bel dan 0512 - 511 335 (klik om te bellen) 0512 - 511 335 of vraag online een offerte aan.

Wanneer komt het hoge olieverbruik bij Audimotoren meestal voor?

Het overmatige olieverbruik komt voor bij Audi TFSI-motoren vanaf 2008 die (meestal) meer dan 100.000 kilometer hebben gelopen. Het probleem is ook aanwezig bij de 1.4 TSI, 1.8 TSI en 2.0 TSI motoren van VW, Skoda en Seat.

Oorzaak van hoog olieverbruik bij TFSI-motoren?

De oorzaak van het hoge olieverbruik zijn de matige olieschraapveren die de fabrikant in 2008 in gebruik heeft genomen bij de TFSI-motoren.

Olieschraapveren, wat zijn dat precies?

Even voor de beeldvorming: Schraapveren zijn bevestigd aan de zuigers en dienen als afdichting tussen de carter en de verbrandingsruimte. Olieschraapveren zorgen er o.a. voor dat er zo weinig mogelijk motorolie terecht komt in de ruimte waar de verbranding plaatsvindt. Zo wordt een hoog olieverbruik voorkomen en blijft de motor in optimale conditie. Hoog olieverbruik? Vraag een offerte aan.

Olieschraapveren van de TFSI-motor

Om de TFSI-motor zuiniger te maken heeft de fabrikant sinds 2008 dunnere olieschraapveren met minder wrijving gebruikt. Helaas hebben deze veren als nadeel dat ze sneller vervuild raken. Bij de eerste 100.000 kilometer zal je daar waarschijnlijk weinig van merken. Maar als de teller eenmaal de 100.000 kilometer heeft gepasseerd, is de kans op een hoog olieverbruik erg groot.

Hoe meer vervuiling in de veren, hoe minder goed ze hun werk doen. Het gevolg is dat de zuigerveren alsmaar meer olie doorlaten naar de verbrandingsruimte, waardoor je steeds vaker het olielampje aan ziet springen. Bij jou ook het geval? Stuur onze specialist een .

Oplossing voor hoog olieverbruik bij TFSI-motoren?

Multimerk brengt het olieverbruik terug naar een normaal niveau door nieuwe schraapveren te monteren met een beter ontwerp. Deze nieuwe olieschraapveren werken de olie effectiever weg en raken minder snel verstopt. Ook worden de zuigers aangepakt. Deze worden gedemonteerd en voorzien van een modificatie.

Om de operatie compleet te maken wordt ook de carterpanpakking, de inlaatspruitstukpakking, de uitlaatspruitstukpakking, de motorolie en het oliefilter vervangen. Na deze ingreep zal het olieverbruik verminderen tot een regulier niveau. Dit kan soms even duren omdat de nieuwe zuigerveren in sommige gevallen eerst moeten inslijten in de cilinderwanden. Uiteraard krijg je garantie op de ingreep.

Wil jij het olieverbruik van jouw TFSI-motor reduceren? Neem dan direct en vrijblijvend contact met ons op. Bel 0512 - 511 335 (klik om te bellen) 0512 - 511 335 of vraag online een offerte aan. Multimerk is ook bereikbaar via .