Bellen

WhatsAppen

1.8 en 2.0 TFSI problemen bij Audi

  7 oktober 2019 (bijgewerkt)
  2903 keer bekeken
 Deel dit artikel:
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Ben je in bezit van een Audi met een 1.8 TFSI-motor of 2.0 TFSI-motor en is het olieverbruik ongewoon hoog? Dan zijn er waarschijnlijk problemen met de olieschraapveren van de zuigers. Deze TFSI problemen zijn berucht op het internet. Multimerk lost dit olieprobleem op.

Direct meer informatie over onze oplossing bij olieproblemen? Bel dan 0512 - 511 335 (klik om te bellen) 0512 - 511 335 of vraag online een offerte aan.

Inhoudsopgave

Wanneer komt het hoge olieverbruik bij Audimotoren meestal voor?

Het overmatige olieverbruik komt voor bij Audi TFSI-motoren vanaf 2008 die (meestal) meer dan 100.000 kilometer hebben gelopen. Het probleem is ook aanwezig bij de 1.4 TSI, 1.8 TSI en 2.0 TSI motoren van VW, Skoda en Seat.

Vervuilde kleppen bij olieprobleem

Oorzaak van hoog olieverbruik bij TFSI-motoren?

De oorzaak van het hoge olieverbruik zijn de matige olieschraapveren die de fabrikant in 2008 in gebruik heeft genomen bij de TFSI-motoren.

Olieschraapveren, wat zijn dat precies?

Even voor de beeldvorming: Een zuiger van de 1.8 TFSI motor bevat drie zuigerveren. De bovenste twee zijn compressieveren. De onderste veer is de olieschraapveer: de boosdoener van de olieproblemen. De olieschraapveren dienen als afdichting tussen de carter en de verbrandingsruimte.

Bron: UtzOnBike (3D-model & animation: Autodesk Inventor) [CC BY-SA 3.0]

Olieschraapveren zorgen er o.a. voor dat er zo weinig mogelijk motorolie terecht komt in de ruimte waar de verbranding plaatsvindt. Zo wordt een hoog olieverbruik voorkomen en blijft de motor in optimale conditie. Hoog olieverbruik? Vraag een offerte aan.

TFSI problemen veroorzaakt door schraapveren

Om de TFSI-motor zuiniger te maken heeft de fabrikant sinds 2008 dunnere olieschraapveren met minder wrijving gebruikt. Helaas hebben deze veren als nadeel dat ze sneller vervuild raken met koolaanslag. Bij de eerste 100.000 kilometer zal je daar waarschijnlijk weinig van merken. Maar als de teller eenmaal de 100.000 kilometer heeft gepasseerd, is de kans op een hoog olieverbruik erg groot.

Hoe meer koolaanslag in de veren, hoe minder goed ze hun werk doen. Het gevolg is dat de zuigerveren alsmaar meer olie doorlaten naar de verbrandingsruimte, waardoor je steeds vaker het olielampje aan ziet springen. Bij jou ook het geval? Stuur onze specialist een .

Ons aanbod bij olieproblemen in het kort

  • Motorrevisie of vervanging motor voor een aantrekkelijk tarief
  • Tot 5 jaar werkplaatsgarantie
  • Gratis vervangend vervoer
  • Mogelijkheid tot transport in héél Nederland
  • Multimerk is aangesloten bij Bosch Car Service, BOVAG en de RDW

Vervolgschade bij vervuilde schraapveren

Naast een steeds hoger wordend olieverbruik zijn er meer gevolgen bij vervuilde schraapveren. Zo kunnen de defecte schraapveren op den duur de cilinderwanden beschadigen. Ook raken de in- en uitlaatkleppen zwaar vervuild. Wanneer je te lang doorrijdt met TFSI-problemen is de kans groot dat de katalysator en turbo defect raken. Indien er niets aan de olieproblemen wordt gedaan, zal een revisie steeds kostbaarder worden.

Oplossing voor hoog olieverbruik bij TFSI-motoren

Met de oplossing van Multimerk wordt het olieverbruik weer gereduceerd tot een normaal niveau en wordt meer schade voorkomen.

Nieuwe schraapveren en modificatie zuigers

Multimerk brengt het olieverbruik terug naar een normaal niveau door nieuwe schraapveren te monteren met een beter ontwerp. Deze nieuwe olieschraapveren werken de olie effectiever weg en raken minder snel verstopt. Daarnaast worden de zuigers aangepakt. Deze worden gedemonteerd en voorzien van een modificatie.

Overige werkzaamheden bij olieproblemen

Om de operatie compleet te maken wordt ook de carterpanpakking, de inlaatspruitstukpakking, de uitlaatspruitstukpakking, de motorolie en het oliefilter vervangen. Na deze ingreep zal het olieverbruik verminderen tot een regulier niveau. Dit kan soms even duren omdat de nieuwe zuigerveren in sommige gevallen eerst moeten inslijten in de cilinderwanden. Uiteraard krijg je garantie op de ingreep.

Wil jij het olieverbruik van jouw TFSI-motor reduceren? Neem dan direct en vrijblijvend contact met ons op. Bel 0512 - 511 335 (klik om te bellen) 0512 - 511 335 of vraag online een offerte aan. Multimerk is ook bereikbaar via .

Garantie bij ingreep Audi olieproblemen

Op onze ingreep bij olieproblemen ontvang je standaard 1 jaar werkplaatsgarantie. De garantie is geldig tot maximaal 100.000 gereden kilometers.

Laat je de auto onderhouden door Multimerk? Dan ontvang je zelfs 5 jaar werkplaatsgarantie tot maximaal 150.000 gereden kilometers.

Tenslotte is het ook mogelijk om aanvullende garantie aan te schaffen.

Meer weten over onze oplossing bij TFSI problemen? Neem gerust contact met onze specialisten via of bel 0512 - 511 335 (klik om te bellen) 0512 - 511 335.

Relevante artikelen

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Reageer op dit artikel

Plaats je vragen en / of opmerkingen. Je e-mailadres wordt uiteraard niet getoond aan andere bezoekers. Bij het plaatsen van een reactie ga je akkoord met onze privacyvoorwaarden.